Smoothie z gruszką i jarmużemBardzo orzeźwiające, słodkie smoothie z gruszką i jarmużem – świetne zarówno na rozpoczęcie dnia oraz jako orzeźwienie i uzupełnienie witamin po wysiłku fizycznym. Jarmuż nadaje smoothie piękny, zielony, optymistyczny kolor. Warto go jeść – ta słodkawo-orzechowa kapusta ma niewiele kalorii, za to mnóstwo witamin – wspaniale sprawdza się więc nie tylko w sałatkach, ale także koktajlach witaminowych, takich jak ten. Smoothie z gruszką i jarmużem tak mi smakowało, że zniknęło w pół minuty – dłużej trwało robienie zdjęć. Teraz muszę lecieć po nową porcję gruszek! Koktajl można przygotować także wieczorem, a wypić na śniadanie – będzie szybko i zdrowo.

Składniki:

  • 2 duże, dojrzałe gruszki
  • 1 szklanka świeżo wyciśniętego lub tłoczonego soku z jabłek
  • garść listków jarmużu
  • 4-5 kostek lodu

Gruszki obieramy i wycinamy gniazda nasienne. Kroimy je na mniejsze części. Wkładamy do blendera kielichowego wraz z kostkami lodu i umytym jarmużem (same listki, bez grubych łodyg). Zalewamy sokiem jabłkowym (ja użyłam tłoczonego z dużego kartonu z kranikiem). Miksujemy na gładki koktajl. Od razu podajemy w wysokich szklankach lub przechowujemy do 2 dni w lodówce (jeśli koktajl szykujemy dzień wcześniej nie ma sensu dodawać lodu).

Smoothie z gruszką i jarmużem

PS: Jarmuż można dostać już nie tylko w pęczkach na bazarkach. Coraz łatwiej kupić paczkowany jarmuż w delikatesach, pojawił się też ostatnio w Biedronce (w lodówkach).

FavoriteLoadingDodaj przepis do ulubionych