Bananowa owsianka do picia słodzona daktylamiBananowa owsianka do picia to doskonały pomysł na drugie śniadanie. Można wlać ją do butelki i zabrać ze sobą do pracy, na uczelnię czy do szkoły. Ja jako dziecko nie lubiłam kanapek – taki koktajl wzięłabym do szkoły z przyjemnością. Dzięki jogurtowi i płatkom owsianym jest on bardzo pożywny, zaś banan i daktyle nadają napojowi naturalnej słodyczy. Ja do koktajlu do smaku dodałam karob i kawę zbożową Inkę – wtedy nawet dzieci uczulone na kakao mogą go pić. Najlepsze w nim jest to, że można zrobić go dzień wcześniej i trzymać w lodówce – jeśli nie przepadacie za rannym wstawaniem, takie rozwiązanie będzie idealne. No i ten smak! Znacznie lepszy niż np. smakowe mleka.

  • 300 ml mleka zwykłego lub roślinnego
  • 200 ml jogurtu (naturalnego, greckiego lub sojowego – w zastępstwie można też dodać tyle samo mleka)
  • 1 duży, bardzo dojrzały banan
  • 1 łyżeczka karobu (lub gorzkiego kakao)
  • 2 łyżeczki kawy zbożowej Inki
  • 4 łyżki płatków owsianych tradycyjnych (lub błyskawicznych)
  • 6 suszonych daktyli bez pestek

W ręcznym lub kielichowym blenderze miksujemy ze sobą jogurt, banana, daktyle, płatki owsiane, karob (lub kakao) i Inkę – aż do połączenia. Dolewamy mleko. Mieszamy. Przelewamy do szklanek, butelek lub bidonu. Składniki są odpowiednie na dwie mniejsze lub jedną bardzo dużą porcję. Koktajl można pić od razu lub przechowywać w lodówce (wtedy zgęstnieje).

Bananowa owsianka do picia słodzona daktylami

Bananowa owsianka do picia słodzona daktylami

Bananowa owsianka do picia słodzona daktylami

Bananowa owsianka do picia słodzona daktylami

Bananowa owsianka do picia słodzona daktylami

 

 

 

 

 

FavoriteLoadingDodaj przepis do ulubionych