Naleśniki ryżowe - bezglutenoweUwielbiam naleśniki. Najbardziej lubię te tradycyjne, lecz gdy nie mam czasu na odpoczywanie ciasta, to wybieram wersję bezglutenową – takie naleśniki można smażyć od razu po przygotowaniu. Naleśniki ryżowe smażą się wyjątkowo szybko i pięknie się zarumieniają. Są neutralne w smaku i pasują do nich wszystkie dodatki – pamiętajmy tylko, że są odrobinę suchsze od tych pszennych. Jeśli lubicie eksperymenty w kuchni, to warto je wypróbować. Przepis na ok. 7 sztuk (dla patelni 24 cm), więc jak macie większą niż dwuosobową rodzinę – lepiej zrobić je z podwójnej porcji.

Naleśniki ryżowe – bezglutenowe:

  • 1 szklanka mąki ryżowej
  • 1 szklanka mleka
  • 1 łyżka cukru pudru (opcjonalnie – tylko jeśli naleśniki są podawane na słodko)
  • 3 jajka
  • szczypta soli
  • olej rzepakowy, olej kokosowy lub masło klarowane do smażenia

Mąkę, jajka, mleko, sól oraz ewentualnie cukier puder (jeśli dodajemy) krótko miksujemy na jednolitą masę. Ciasto nie musi odpoczywać, jak w przypadku tradycyjnych naleśników, ponieważ mąka ryżowa nie zawiera glutenu – możemy od razu brać się za smażenie. Patelnię mocno rozgrzewamy. Smarujemy ją tłuszczem za pomocą pędzelka – wlewamy chochlę rozmieszanego ciasta i kręcąc patelnią rozprowadzamy je po całym dnie. Smażymy z obu stron, aż naleśnik nabierze złotego koloru (smażą się szybko – ok. 1 minuty z każdej strony). Przed smażeniem każdego naleśnika, pamiętajmy o zamieszaniu ciasta – mąka ryżowa lubi osadzać się na dnie. Gotowe podajemy np. z dżemem, jabłkami z cynamonem lub świeżymi owocami z twarożkiem. Gdy mamy ochotę na coś bardziej słodkiego – z kremem czekoladowo-orzechowym, masłem orzechowym lub z syropem klonowym. Możemy używać takich dodatków, jak do tradycyjnych naleśników. Ja tym razem przesmażyłam przez 10 minut dwa pokrojone jabłuszka z cynamonem i cukrem waniliowym.

Naleśniki ryżowe - bezglutenowe

Naleśniki ryżowe - bezglutenowe

FavoriteLoadingDodaj przepis do ulubionych