Jogurt z nasionami chia i owocamiŻyjemy w biegu. Często nie mamy czasu na śniadanie, a w pracy odgrzewamy sobie parówki. Jednak śniadanie z powodzeniem możemy przyszykować sobie wcześniej, a potem zabrać ze sobą. Chociażby taki jogurt z nasionami chia i owocami, który jest znacznie lepszy niż kupne “owocowe” jogurty z syropem glukozowo-fruktozowym i masą tajemniczych dodatków. Super-nasiona chia, pełne składników odżywczych sprawiają, że śniadanie jest syte i znacznie zdrowsze. Owoce i orzechy dostarczą nam potrzebnej rano energii. Ja przygotowuję taki zestaw dla siebie i męża – uwielbiamy takie śniadanie. Podaję składniki na jedną dużą lub dwie małe porcje.

Jogurt z nasionami chia i owocami:

  • ok. 400 g jogurtu naturalnego
  • 1 duży, bardzo dojrzały banan
  • 2 łyżki nasion chia
  • garść truskawek lub malin (po sezonie mogą być mrożone)
  • opcjonalnie: 1-2 łyżeczki miodu, cukru lub syropu z agawy
  • opcjonalnie: posiekane pistacje, orzechy lub płatki migdałów

Pół banana blendujemy (można też rozgnieść dokładnie widelcem – jeśli miał ciemne plamki, to rozgniecie się bez problemu), a resztę kroimy na plasterki. Jogurt naturalny mieszamy z puree bananowym oraz nasionami chia. Truskawki lub maliny blendujemy i dosładzamy do smaku np. miodem (słodkie truskawki nie będą go wymagały, ale już kwaskowate maliny prawdopodobnie tak). Do szklanki / naczynia lub słoika (jeśli śniadanie jest na wynos) wkładamy plasterki banana (ładnie wygląda, jeśli poukładamy je na ściankach). Wlewamy do środka jogurt z chia. Na wierzch wykładamy zmiksowane truskawki lub maliny. Możemy posypać orzechami (u mnie pistacje). Wkładamy do lodówki. Jogurt będzie gotowy po godzinie – gdy nasiona napęcznieją. Najlepiej przygotować go wieczorem i przechowywać w lodówce – rano będzie idealny do zjedzenia lub zabrania ze sobą do pracy czy na uczelnię.

PS: Pamiętajcie, że nasiona chia są dla nas zdrowe, jednak można je przedawkować – nie powinno się ich spożywać więcej, niż 3 łyżeczki dziennie

Jogurt z nasionami chia i owocami

Jogurt z nasionami chia i owocami

FavoriteLoadingDodaj przepis do ulubionych